.esp Fil
Filtyp 1Elder Scrolls Plugin File
Utvecklare | Bethesda Softworks |
Kategori | Spelfiler |
Format | Binary |
Vad är ESP file?
Plugin-fil som används av de äldste rullarna (TES) första personens RPG-filer som Oblivion och Skyrim; liknar en .ESM fil men används speciellt för att lägga till pluginfunktioner, till exempel ny grafik, vapen och världsinnehåll; används för att skapa anpassade speländringar.
För att tillämpa anpassade speländringar, interagerar ESP-filer med ESM (Master) -filer och överväger standardbeteenden och data. Medan ESP-filer kan användas för plugins, kommer ofta användare att skapa mods av ESM-filer och distribuera dem för anpassade speländringar utan att använda ESP-filer.
Filtyp 2Fallout 3 Plugin File
Utvecklare | Bethesda Softworks |
Kategori | Spelfiler |
Format | Binary |
.ESP alternativnummer 2
Plugin-fil som används av Fallout 3 och Fallout: New Vegas futuristiska rollspel efter kärnvapen innehåller ett plugin som ändrar spelinnehållet kan innehålla spelobjekt, dialog, spelinställningar, AI-inställningar, världsegenskaper och annat innehåll.
ESP-filer kan användas för att ändra befintliga speldata eller för att lägga till nya speldata. De kan redigeras med hjälp av G.E.C.K. (Garden of Eden Creation Kit), som tillhandahålls av Bethesda Softworks, utvecklarna av Fallout-serien.
ESP-pluginsfiler kompletterar .ESM huvudfiler och laddas inte utan motsvarande ESM fil. Dessutom övergår inställningarna i ESP-filer i ESM-filer, eftersom ESP-speldata alltid laddas efter ESM-data. Därför kan du använda ESP-filer för att åsidosätta standard spelegenskaper med anpassade egenskaper.
Filtyp 3ACD/Labs Dataset
Utvecklare | N/A |
Kategori | Data filer |
Format | N/A |
.ESP alternativnummer 3
Innehåller data som genereras av Advanced Chemistry Development analysprogram.
Windows |
|