.mcr Filtillägg
Filtyp 1Minecraft regionfil
Utvecklaren | Mojang specifikationer |
Kategori | Spelfiler |
bildad | Binary |
Vad är en MCR fil?
Spelfil som används av Minecraft, en byggprocess för sandlådeblock; innehåller en 32x32-region i en Minecraft-värld; namnges som rxzmcr, där "x" och "z" betecknar regionens koordinater; används för att lagra "bitar" av världen.
"x" och "z"-delarna av regionfilnamnet kan läsas genom att dividera bitkoordinaterna med 32. Till exempel har regionen (64, 0) filnamnet r.2.0.mcr
OBS: MCR-filer introducerades med Beta 1.3-versionen av Minecraft och ersattes senare av formatet "Anvil" ( .MCA filer). Innan MCR-formatet blev .DATUM filer som används.
Windows |
|
Linux |
|
Macintosh |
|
Filtyp 2Tecplot-makro
Utvecklaren | Tecplot |
Kategori | Körbara filer |
bildad | N / A |
.MCR alternativ nummer 2
Makrofil som används av Tecplot, ett program som används för vetenskaplig beräkning och visualisering; lagrar instruktioner som automatiserar arbetsflödet vid databehandling och visualisering av data; gör att repetitiva uppgifter kan köras automatiskt.
Filtyp 33ds Max makroskriptfil
Utvecklaren | Autodesk |
Kategori | Körbara filer |
bildad | N / A |
.MCR alternativ nummer 3
Skript skrivna för 3ds Max, ett 3D-modellering, animering, rendering och effektprogram; kan automatisera vanliga åtgärdsprocesser i programmet; liknar en MAXScript-fil ( .FRÖKEN ), men genereras av nyare versioner av 3ds Max.
Windows |
|
Filtyp 4ePSXe minneskortfil
Utvecklaren | ePSXe-teamet |
Kategori | Spelfiler |
bildad | Binary |
.MCR alternativ nummer 4
Fil som används av ePSXe eller annan variant av PlayStation-emuleringsprogramvara; innehåller sparad spelinformation för spel som spelas med emulatorn; simulerar funktionen hos ett PlayStation-minneskort. Används ibland för att dela ePSXe-spel på Internet.