.sbsar Filtillägg
Filtyp Ämnesarkiv
Utvecklaren | Allegorithmic |
Kategori | 3D-bildfiler |
bildad | N / A |
.SBSAR alternativnummer
En SBSAR-fil är ett arkiv skapat av Allegorithmic Substance Designer, ett program som används för att skapa material för användning i 3D-innehåll, såsom animationer, specialeffekter och videospel. Den innehåller ett 3D-material, såsom betong, matta, glas, marmor, stål, skiffer, järn, metall, trä och glas. SBSAR-filer används för att dela material som skapats av Substance-användare eller som är tillgängliga för nedladdning med en Substance Source-prenumeration.
En SBSAR-fil är den publicerade versionen av en .SBS -fil. Den är optimerad för att endast lagra den information som krävs för att göra substansen den lagrade och inte redigerbar. För att publicera ett ämne i Substance Designer, som skapar en SBSAR-fil, följ dessa steg:
SBSAR-filer kan öppnas av en mängd olika program, inklusive Substance Designer, Substance Paint, Unity, Unreal Engine 4, Maya, 3ds Max, Cinema 4D, CATIA och TouchDesigner.
Du kan öppna en SBSAR-fil i Substance Designer genom att välja Arkiv → Öppna .... Du kan lägga till SBSAR-filer till Substance Painter genom att välja Arkiv → Importera resurser ..., dra och släpp filerna i "Hylla" - rutan i Substance Painter, eller genom att placera dem i mappen "Materials" i följande katalog:
Dokument / Ämnesfärg / Hylla /
Materialet som lagras i de nyligen tillagda SBSAR-filerna kommer sedan att vara tillgängligt i "Shelf"-rutan i Substance Painter.