.mio Filtillägg
Filtyp 1WarioWare DIY Microgame-fil
Utvecklaren | Nintendo |
Kategori | Spelfiler |
bildad | N / A |
Vad är MIO fil?
En MIO-fil är en speldatafil som används av WarioWare DIY, även känd som Made in Ore (MIO) i Japan, ett Nintendo DS-spel som används för att designa mikrospel som kan spelas av andra spelare. Den förvaras i WarioWare DIY .SAV filer och innehåller ett mikrospel, som också kan innehålla spelrekord eller serier.
Mikrospel, även kända som minispel, är enkla och korta spel som kan spelas i WarioWare-videospel. Dessa spel är vanligtvis mindre än 5 sekunder.
MIO-filer kan extraheras från WarioWare SAV-filer med miotool, som också kan användas för att importera MIO-filer tillbaka till SAV-filer. MIO-filer gör det enklare för spelare att dela mikrospel med andra WarioWare-spelare och tar också mindre plats.
Windows |
|
Filtyp 2MioEngine applikationsfil
Utvecklaren | Mioplanet Technologies |
Kategori | Körbara filer |
bildad | Binary |
.MIO alternativ nummer 2
Programfilen är byggd av MioFactory, mjukvarupaket som används för att utveckla applikationer för den kostnadsfria MioEngine-plattformen; lagrar alla programfiler i ett enda arkiv som kan köras oberoende i MioEngine; Används vanligtvis för att bygga widgets, skärmsläckare och andra Windows-program.
MIO-filer innehåller körbar kod och programresurser som bilder, video, ljud och andra datafiler. De innehåller också en XML-konfigurationsfil, som tillåter användare att uppdatera inställningar utan att bygga om programmet.
När MioFactory bygger en MIO-fil, skapar den en fil med namnet identity.kexe som innehåller programkoden för programmet. Den här filen är skriven i MioScript, ett skriptspråk som tolkas av MioEngine.
OBS: För att kunna köra MIO-filer måste du byta namn på mioEngine.exe (MioEngine-plattformens körbara fil) till samma filnamnsprefix som mål-MIO-filen. Till exempel kan "myWidget.mio" köras när "mioEngine.exe" byter namn till "myWidget.exe".
Windows |
|