.texture Fil
Filtyp Diesel Engine Game Texture File
Utvecklare | Grin |
Kategori | Raster bildfiler |
Format | Binary |
.TEXTURE alternativnummer
En TEXTUR-fil är en bildfil som sparas i ett rasterbildformat och används av Diesel-motorspel, som Ballistics, Flatout, Payday: The Heist och Payday 2. Det innehåller en texturbild för ett objekt, tecken, eller miljö i spelet. TEXTUR-filer sparas i samma format som .DDS files.
Du kommer sannolikt inte att stöta på TEXTURE-filer när du spelar ett Diesel-motorspel. Om du ändå vill ändra spel, kan du öppna och redigera TEXTURE-filer för att ändra utseendet på objekt, tecken och miljöer i spelet.
TEXTUR-filer stöds inte allmänt, vilket gör att du tittar på och redigerar dem svåra. Men eftersom de sparas i samma format som DDS-filer, kan du helt enkelt byta namn på ".texture" -tillägget till ".dds" och visa eller redigera texturbilden som en DDS-fil. Vissa program du kan använda är XnViewMP, Windows Texture Viewer och Adobe Photoshop med NVIDIA DDS-plugin. När du är redo att ändra filen, byt namn på ".dds" -tillägget till ".texture" och placera det i lämplig katalog.