.vmap_c Filtillägg
Filtyp Valve Source 2 kompilerad kartfil
Utvecklaren | Ventil |
Kategori | Spelfiler |
bildad | Binary |
.VMAP_C alternativnummer
En VMAP_C-fil är en kompilerad kartfil som används av spel med Source 2-motorn, som DOTA 2 och Robot Repair. Den innehåller en karta, som inkluderar layouten av gränder, antiken, fontäner, baracker, runor, torn, neutrala läger, butiker och andra kartelement. VMAP_C-filer kompileras från .VMAP filer med Hammer Editor, som sedan används i spelet som kör Source 2-motorn.
VMAP_C-filer introducerades med lanseringen av Source 2-motorn och ersattes .BSP fil, som användes av Source 1-motorspelet. VMAP_C-filer används mest av DOTA 2, men kan också användas av andra spel som använder Source 2-motorn.
Du kan skapa VMAP_C-filer med Valve Hammer Editor, som ingår i Source SDK och DOTA 2 Workshop Tools. När du har modifierat en VMAP-fil måste du bädda in den i en kompilerad karta (VMAP_C-fil), som är paketerad i en .VPK -fil. Välj Arkiv → Bygg karta, välj dina inställningar och klicka på Bygg för att kompilera VMAP-filen.
Windows |
|
Linux |
|