Programvara : OpenGL SDK : OpenGL SDK

OpenGL SDK

Version
4
Plattforms
Licens Open Source
Kategori Programming

Programvaruöversikt

Huvudfunktioner

  • Bibliotek för att påskynda utvecklingen
  • Verktyg för felsökningssystem och applikationer
  • Användbar och aktiv användargrupp

OpenGL SDK är en plattform SDK för OpenGL-utvecklare (Open Graphics Library). Applikationen består av bibliotek och verktyg som utvecklats av tredje partens bidragsgivare.

OpenGL SDK möjliggör för utvecklare att skapa grafikprogram. Några av de bibliotekskomponenter som följer med SDK inkluderar en högkvalitativ grafikkort för 3D-grafik, ett bibliotek med öppen källkodsladdning, ett open source-programmeringsgränssnitt och resurshanteringssystem och ett matematikbibliotek för 3D-programvara som bygger på OpenGL Shading Språk. SDK ger också verktyg för att felsöka Unix-liknande operativsystem och OpenGL och OpenCL-applikationer.

SDK är ett populärt val för att lära 2D och 3D-programmering med OpenGL-biblioteket, eftersom det också innehåller ett aktivt samhälle av användare och användbart diskussionsforum. Några av de fält som använder OpenGL är CAD-program, videospel, flygsimulatorer och vetenskapliga visualiseringsverktyg. Om du arbetar med OpenGL är OpenGL SDK en värdefull kodningsresurs.

Uppdaterad: 9 juli 2015

▶ Primär filtillägg

.fsh – Fragment Shader File

▶ Andra filtillägg används OpenGL SDK 4

Stödda filtyper
.CSO Compiled Shader Object File
.VSH Vertex Shader File
Ytterligare relaterade filformat
.VS Vivid Include File